Abstract | Danas, kada su podaci i informacije dostupniji nego ikad prije, u trenucima
kada znanost sve više napreduje, događaju se neplanirane i iznenadne situacije koje
je ponekad teško spriječiti, no uz uspješno i kvalitetno funkcioniranje menadžmenta
postoji velika mogućnost izbjegavanja rizičnih situacija korištenjem ljudskih i
materijalnih resursa, oblikovanjem i održavanjem okruženja u kojem pojedinci rade
kako bi se efikasno ostvarili ciljevi. Uz iznenadne situacije, dovode se u pitanje i
trenuci kada pojedinci ne reagiraju na promjene iz više razloga, kada se znakovi i
simptomi ignoriraju ili zaobilaze u nadi da je nešto što stvara promjenu prolazno i lako
rješivo, a zatim slijede najproblematičniji koraci kojima upravlja operativni
menadžment: definiranje problema, traženje uzroka, spašavanje i pokretanje kriznog
menadžmenta.
U kriznom menadžmentu veliku ulogu igra operativni menadžment čiji su
zadaci planiranje, organiziranje, upravljanje zaposlenicima, operativno
raspoređivanje poslova i kontroling. U trenutku kada stvari krenu nizbrdo i naprave
pomutnju u organizacijama, najvažnije je izaći iz rutine, biti žustar, proaktivan i
očekivati najpozitivnije krajnje rezultate. Najčešće, u poduzećima, organizacijama,
institucijama, prelazak iz jedne faze u drugu znači krizu, što znači da se poduzeće u
tom razdoblju prelaska slabije prilagođava okolini. Naposljetku, svaki novi radni dan
označava krizu koju je moguće uspješno savladati ili ne reagirati na izazove i lagano
tonuti.
Tema ovog rada je specifičnost poslovne krize koja je trajala od 2019.
godine, te krizni menadžment za vrijeme pandemije bolesti COVID-19 koji je uzeo
maha i stvorio mnogobrojne promjene u poslovanju, gospodarstvu, a i u cjelokupnom
svjetskom stanovništvu. |
Abstract (english) | Nowadays, unplanned and unexpected situations that are difficult to prevent,
still arise despite the advancement in science and availability of data and information.
However, with successful and high-quality management, there is a great possibility of
avoiding risky situations by using human and material resources in order to
effectively achieve goals. In addition to sudden situations, there are moments when
individuals do not respond to change for a number of reasons, when signs and
symptoms are ignored or bypassed in the hope that something that creates the
change is transitive and easily solved. Finally, the most problematic steps, taken by
the operations management are: defining the problem, searching for the cause,
rescuing and initiating crisis management.
Operations management plays a major role in crisis management with tasks
such as planning, organizing, managing employees, operations scheduling and
controlling. At the moment when things go downhill and cause confusion in
organizations, the most important thing is to get out of the routine, be brisk, proactive
and expect the most positive end results. Most often, in companies, organizations,
institutions, the transition from one phase to another means a crisis, in other words,
the company adapts to the environment more poorly during this period of transition.
After all, each new working day marks a crisis that can be successfully overcome or
we can choose not to respond to challenges and sink slowly.
The topic of this paper is crisis management during the COVID-19 pandemics,
which took off and created numerous changes in business, the economy and the
entire world population. |