2019.
Veleučilište u Karlovcu, Strojarski odjel
https://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:128:109670
U ovom završnom radu opisana je funkcija, glavni dijelovi i karakteristike sustava oslanjanja cestovnih vozila te je opisana kinematika i dinamika tih istih sustava. Navedene su numeričke metode rješavanja vibracijskih problema krutih tijela. U praktičnom dijelu rada prikazan je proračunski model za izračun vibracijskog odziva vozila kao krutog tijela s oblikom oslanjanja kotač-opruga, te dva kotača povezana klackalicom. Prikazni su rezultati simulacije-eksplicitnom Eulerovom numeričkom metodom za vremensku domenu vibracijskog odziva vozila pri naletu na odabranu prepreku na podlozi. Uspoređeni su rezultati za oba sustava oslanjanja, kotač na opruzi izravno i dva kotača povezana klackalicom. Kao veličina na kojoj je temeljna usporedba kvalitete oslanjanja dvaju sustava odabrano je vertikalna komponenta ubrzanja putničkog prostora, odnosno putnika. Zaključak je da klackalica donosi poboljšanje, tj. smanjenje najvećeg ubrzanja.
klackalica kinematika dinamika vibracijski odziv Eulerova eksplicitna numerička metoda
Autori Žagar, Romano (Autor)
Mentori Hoster, Josip (Mentor)
Povjerenstvo za obranu Šimunić, Nikola (Predsjednik povjerenstva) ; Lorković, Nenad (Član povjerenstva) ; Hoster, Josip (Član povjerenstva)
Alternativni naslovi
(engleski) DESIGN OF VIBRATION RESPONSE OF THE VEHICLE WITH A RELIANCE OF THE TEETER
Alternativni sažeci
(engleski) This final work describes the function, main parts and characteristics of the road vehicle support system, along with the kinematics and dynamics of these systems. Numerical methods of solving the vibration problems of rigid bodies are mentioned as well. In the practical part of the paper, a calculation model for calculating the vibration response of the vehicle is shown in the form of a rigid body with a wheel-spring support, and two wheels connected by a teeter. The results of the simulation are shown by the explicit Euler numerical method for the time domain of the vibration response of the vehicle when it comes to the selected obstacle on the surface. There have been compared the results for both suspension systems, the wheel directly on the spring and the two wheels connected to a teeter. As the size at which the basic comparison of the quality of the two systems is made, the vertical component of the acceleration of passenger space, i.e. passengers, is selected. The conclusion is that the teeter brings improvement, i.e. the greatest acceleration reduction.
Alternativne ključne riječi
teeter
kinematics
dynamatics
vibration response
Eulerˈs explicit numerical method
Ustanova koja je dodijelila ak./str. stupanj
Veleučilište u Karlovcu, Strojarski odjel
Studijski program
Mehatronika; stručni; stručni
Umjetnička i znanstvena područja, polja i grane
Tehničke znanosti / Strojarstvo
Datumi
Datum obrane: 03.07.2019.
Jezici
hrvatski
Datum izrade zapisa
23.01.2020.
Identifikatori