Naslov INOVACIJSKO PODUZETNIŠTVO U TURIZMU
Naslov (engleski) INNOVATIVE ENTREPRENEURSHIP IN TOURISM
Autor Karmela Gržan
Mentor Mateja Petračić (mentor)
Član povjerenstva Andreja Primužak (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marin Maras (član povjerenstva)
Član povjerenstva Mateja Petračić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Barica Jurković (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Veleučilište u Karlovcu (Poslovni odjel) Karlovac
Datum i država obrane 2024-09-30, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak Poduzetništvo i inovacije igraju ključnu ulogu u suvremenom gospodarstvu jer omogućuju stvaranje novih vrijednosti, poticanje gospodarskog rasta i povećanje konkurentnosti. Poduzetništvo se definira kao proces prepoznavanja, razvijanja i iskorištavanja poslovnih prilika uz preuzimanje rizika i donošenje odluka u uvjetima nesigurnosti. Inovacije su srž poduzetništva jer omogućuju stvaranje novih proizvoda, usluga ili procesa koji stvaraju konkurentsku prednost na tržištu. Inovacije pretvaraju ideje u komercijalno uspješne proizvode, stvarajući nove vrijednosti koje doprinose razvoju gospodarstva. Važno je razlikovati inovacije od invencija – dok invencija podrazumijeva stvaranje nečeg novog, inovacija je primjena tog izuma u praksi. Poduzetnici su često pokretači inovacija jer oni prepoznaju tržišne prilike, razvijaju nove ideje i implementiraju ih s ciljem stvaranja konkurentske prednosti. Ova sinergija poduzetništva i inovacija posebno dolazi do izražaja u industrijama kao što je turizam, gdje inovacije omogućuju stvaranje novih turističkih proizvoda i usluga koje privlače posjetitelje i diferenciraju destinacije. Uvođenje novih tehnologija, personalizacija ponude i održivi pristupi u turizmu samo su neki od primjera kako inovacije poboljšavaju poslovne rezultate i konkurentnost. Inovacijsko poduzetništvo podrazumijeva korištenje inovacija za stvaranje novih proizvoda i usluga te poslovnih modela. Uvođenjem digitalnih tehnologija u turizam omogućuje bržu komunikaciju, veću učinkovitost i niže troškove poslovanja, a također poboljšava korisničko iskustvo kroz personalizaciju i digitalne usluge. Primjena novih tehnologija u turizmu, kao što su mobilne aplikacije, virtualna stvarnost i digitalne platforme, omogućuje turistima da lakše planiraju svoja putovanja i dobiju personalizirane ponude, dok poduzetnicima omogućuje prilagodbu tržištu i povećanje konkurentnosti. Brojni su primjeri inovacija u turizmu, a u ovom radu obrađeni su primjeri iz inozemne prakse Van Gogh muzeja u Amsterdamu i Vrtova uz zaljev u Singapuru. Primjeri iz hrvatske prakse su Muzej Apoksiomena na Malom Lošinju i Solana Nin. Uspjeh u poduzetničkim projektima ovisi o sposobnosti poduzetnika da prepoznaju tržišne prilike i razviju inovativne strategije koje će omogućiti održivi rast i na tržištu dugoročnu konkurentnost.
Sažetak (engleski) Entrepreneurship and innovation play a key role in the modern economy because they enable the creation of new values, stimulation of economic growth and increased competitiveness. Entrepreneurship is defined as the process of recognizing, developing and exploiting business opportunities while taking risks and making decisions in conditions of uncertainty. Innovations are the core of entrepreneurship because they enable the creation of new products, services or processes that create a competitive advantage in the market. Innovations transform ideas into commercially successful products, creating new values that contribute to the development of the economy. It is important to distinguish innovation from invention - while invention implies the creation of something new, innovation is the application of that invention in practice. Entrepreneurs are often the drivers of innovation because they recognize market opportunities, develop new ideas and implement them with the aim of creating a competitive advantage. This synergy of entrepreneurship and innovation is particularly evident in industries such as tourism, where innovation enables the creation of new tourism products and services that attract visitors and differentiate destinations. The introduction of new technologies, personalization of the offer and sustainable approaches in tourism are just some examples of how innovations improve business results and competitiveness. By introducing digital technologies in tourism, it enables faster communication, greater efficiency and lower business costs, and improves the user experience through personalization and digital services. The application of new technologies in tourism, such as mobile applications, virtual reality and digital platforms, enables tourists to plan their trips more easily and receive personalized offers, while it enables entrepreneurs to adapt to the market and increase competitiveness. There are many examples of innovation in tourism, and this paper looks at examples from the overseas practice of the Van Gogh Museum in Amsterdam and the Gardens by the Bay in Singapore. Examples from Croatian practice are the Museum of Apoxyomenos in Mali Lošinj and Solana Nin. Success in entrepreneurial projects depends on the ability of entrepreneurs to recognize market opportunities and develop innovative strategies that will enable sustainable growth and long-term competitiveness on the market.
Ključne riječi
turizam
poduzetništvo
inovacije
Ključne riječi (engleski)
tourism
entrepreneurship
innovation
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:128:499165
Studijski program Naziv: Poslovno upravljanje Vrsta studija: stručni Stupanj studija: specijalistički diplomski Akademski / stručni naziv: stručni/a specijalist/specijalistica poslovnog upravljanja (struč. spec. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-10-30 12:24:40